Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Michelle

10 November 2013 | Australië, Sydney

Inmiddels ben ik alweer bijna een week in australie en tot nu toe bevalt het nog allemaal super! Zaterdag zijn we met 2 auto's richting schiphol gegaan om afscheid te nemen. Voordat ik ging vliegen hebben we met Peter, Britt, Joris, Iris, Marloes, Rick en ik nog heerlijk bij van de valk gegeten. Toen ik ongeveer een uurtje in het vliegtuig zat krijg ik rond 11u savonds nog een volledige warme maaltijd. Denk de lekkerste die ik ooit heb gehad in een vliegtuig. Het was aardappelpuree met rodekool en stukjes appel en stukjes kip in cranberrysaus. Met nog een super lekker custrard toetje met bramensaus en appelkruimel deegstukjes. Maandag ben ik eindelijk geland na een lange zit van meer dan 20u. Daarna begon het avontuur pas echt. In het vliegtuig net voor de landing kreeg je een papier waar je gegevens in moest vullen die je op het vliegveld bij de douane in moest leveren. Aangezien mijn engels niet zo goed is wist ik niet precies wat ik in moest vullen dus heb ik het maar aan mijn buurman gevraagd en die heeft me geholpen met invullen. We raakte wat aan de praat en kwamen erop dat mijn tas in indonesie als enige gecontoleerd moest worden vande hele groep waarmee we toen hadden gereisd. De man die naast mij zat zei dat ik maar bij hem moest blijven zodat we samen door de paspoort controle heen konden en ook langs de douane. Dit is allemaal goed gegaan en hij heeft mij zelfs naar het punt gebracht waar ik opgehaald zou worden door het shuttlebusje die mij het het WakeUp hostel heeft gebracht waar voor mij het programma van UltimateOz begon.

Maandag 4 november
Om 9.30 kwam ik bij het hostel aan en kon ik na het inchecken direct mijn tas op de kamer leggen. Daarna ben ik direct door gegaan naar het kantoor van UltimateOz die aan de andere kant van de straat was om te melden dat ik aangekomen was. Daar vertelden ze mij dat ik om 9u al op de catamaran moest zitten. Het was geen probleem dat ik te laat was en ben toen bij de groep van 12u geplaatst. De groep bestond alleen maar uit mensen uit engeland en dat is echt een volk appart met zn allen. Ze praten echt super snel en onduidelijk engels en aangezien ik een super lange reis achter de rug had vond ik het heel erg moeilijk om ze te volgen en mee te praten. We hebben een cruise gemaakt langs het Opera House, de Harbour bridge en zij daarna vlak bij een strandje stil gaan liggen waar de bbq op de boot aanging. 'S avonds hadden we een welcome dinner gehad en heb ik de andere groep ontmoet waar ik eigenlijk bij zat. Dit was echt een veel leukere groep met mensen die overal vandaan kwamen. Waaronder 6 mensen uit nederland.

Dinsdag 5 november
'S ochtends hebben we een voorlichtingsochtend gehad over werken en reizen. Met nog wat verkooppraatjes erbij over o.a. een surfcamp. Dit leek me al wel leuk om te doen maar toen die kerel van surfcamp zei dat je een korting van 100 dollar krijgt als je die dag ging boeken was ik overtuigd. Hij had namelijk veel te weinig aanmeldingen. Het surfcamp begint maandag en is 5 dagen. 'S middags hebben we door de stad gewandeld en zijn we naar het opera house geweest en de botanic garden. Tijdens de wandeling kwam ik aan de praat met Daniela een meid die ook uit nederland komt waar ik het heel goed mee kan vinden. Zij gaat trouwens ook mee op surfcamp.

Woensdag 6 november
Eerste zijn we met een groep naar de bank geweest om een bankpasje te halen en daarna zijn we naar basecamp vertrokken. Dat was 2u rijden in het plaatsje Port Stevens. Het is daar echt super mooi en je zit midden in de natuur. Ik sliep samen met Daniela in een 2 persoonstent op een veldbedje. 'Snachts komen alle beesten tot leven en dat hebben we gemerkt. Er viel volgens ons een possum (buidelrat) op de tent en je hoorde ze ook langs de tent lopen en je hoorde ook vanallerlei vogels en insecten.. Ook was er een tamme kangaroo. Ze heette Josie en je kon haar aaien en rustig bij haar zitten.

Donderdag 7 november
We hadden ontbijt van half 7 tot half 8 en om 8u vertrokken we met de 4wd naar de duinen bij het strand. Bij een van de hoogste zandduinen zijn we gestopt en gingen we sandboarden (zittend op een skateboard zonder wieltjes van de duinen af). Dit was echt super gaaf maar het nadeel was dat je het zand echt overal had zitten. Na het sandboarden zijn we naar de zee gereden om wat leuke foto's te maken. Smiddags hebben we een bushwalk gemaakt. Vanaf de top van de berg had je een super mooi uitzicht over de zee.

Vrijdag 8 november
Na het ontbijt zijn we naar de haven gegaan en zijn we met een grote boot dolfijnen gaan spotten. We hebben er super veel kunnen zien en ook dicht bij de boot. Aan de zijkant van de boot was een net waar je in kon liggen. Dit heb ik natuurlijk ook nog even gedaan. We michten helaas niet zwemmen omdat het walvissen seizoen net geopend was ofzo. Dat was wel jammer. Om een uurtje of 2 zijn we weer terug gegaan naar het WakeUp hostel in Sydney. Ik zit nu op een 8 pers kamer samen met Daniela, een ander meisje uit nederland, 1 uit new york, een jongen uit canada en nog 2 die ik nog niet heb gezien.

Zaterdag 9 november
Om 10.45 vertrokken we met de bus naar Coogee beach gegaan en vanaf daar zijn we via de kustlijn helemaal naar Bondi beach gelopen. Coogee was echt heel mooi en de strandjes ertussen waren ook echt super. Bondi ziet er echt saai uit vergeleken met die anderen. Maar wel zoals op tv bij Bondi rescue. Ik snap nu waarom er zoveel life guads zijn. De stroming is er echt heeeel erg sterk en er zit super veel kracht achter de golven maar dat maakt het allemaal wel leuk! Om 8u savonds zijn we met de party bus naar 4 verschillende kroegen gereden waar we allemaal 1 gratis drankje kregen. Drank ik hier trouwens echt suuuupppeeeerr duur! Je betaald voor 1 biertje op zn goedkoopst ongeveer 3,5 euro. Dus dronken word je hier niet zo snel. Wat we tot nu toe hebben gedaan is een pak wijn van 4 liter kopen. Het is geen echte wijn maar lijkt erop, er zit 11% in. En kost ongeveer 10 euro.

Zondag 10 november
Vandaag lekker uitgeslapen en op zoek gegaan naar een coffeebar waar free wifi is. De hele dag zijn we een beetje dingen aan het uitzoeken hoe we verder willen reizen. Het plan is om na surfcamp naar cairns te vliegen en vanaf daar willen we een auto of campervan huren om via de oostkust naar brisbane te rijden. Het is hier nu 16.45 en gaan maar weer eens naar het hostel. Vanavond gaan we met een hele groep koken en samen eten. Vanavond tas inpakken en skypen met Peter :):). Morgen moeten we uitchecken en worden we bij ons hostel op gehaald. Ik hoop na surfcamp weer even wat van me te laten horen maar heb geen idee hoe dat allemaal gaat lopen. Afgelopen week was het ook een vol programma met weinig vrije tijd.

See ya!!!!!

  • 10 November 2013 - 09:20

    Peter:

    Super mooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Hvj schatje

  • 10 November 2013 - 09:48

    Willemijn:

    Leuk! Genieten! Enjoy X

  • 10 November 2013 - 10:15

    Thamar:

    wauw, Michelle!!
    wat gaaf zeg!! nog altijd even stoer ben je he? brr. beetje in zo'n netje liggen terwijl de walsvissen ook weer vrij-zwemmen hebben ;)
    blijf je lang in australie? geniet er van!
    liefs, Thamar

  • 12 November 2013 - 09:36

    Janine:

    Jooo pannenkoekenbakker!
    Leuk verhaal. Vind het super gaaf wat je allemaal meemaakt. Baal ernorm dat ik je niet meer gezien heb... Maar zet hem op. Veel plezier.

  • 12 November 2013 - 12:44

    Fronie:

    Hahaha de beruchte Goon ook al ontdekt zie ik...geloof me dat is bijna het enige wat je komende maanden gaat drinken (naast alcoholvrij dingen dan)

    Volgens mij heb ik die strand wandeltocht ook gedaan :)

    Geniet ervan en doe alles wat je leuk lijkt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Vertrek Amsterdam: 2 November 2013 Aankomst Amsterdam: 9 Maart 2014

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 7474

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 09 Maart 2014

Backpacken Australië

Landen bezocht: