Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 November 2013 | Australië, Cairns

Cairns

Volgens mij werd het wel weer een keer tijd dat ik wat van mezelf laat horen. Het regent hier al een paar uur dus heb ik mooi de tijd om alles op te schrijven. Na het vorige verslag heb ik al heel wat dingen gedaan en gezien. Van maandag 11 nov t/m vrijdag 15 nov ben ik surf camp geweest. Dat ligt 2u rijden onder sydney bij seven miles beach. Smiddags nadat we aangekomen waren hadden we direct onze eerste les. Al vrij snel kon ik op het bord staan maar viel ik er wel snel vanaf. Na mate de week vorderde ging het steeds beter en aan het eind kon ik blijven staan en ging ik met de witte golven mee naar het strand waar ik dan van het bord af kon stappen ipv dat ik weer tot mijn middel in het water stond. We hadden 2 lessen per dag, 1 sochtend en 1 smiddags. Tussen de middag krijgen we elke dag een bolletje met vlees van de bbq. De ene dag kip, andere dag een kleine snitzel, andere dag worstjes en elke keer met sla, komkommer, tomaat enz.. Super goed voor elkaar. Na de lunch had je vaak ong 2u voor jezelf en daarna had je weer les. Savonds werd er ook elke keer voor ons gekookt. Als je fotos of filmpjes wil zien kun je die kijken via facebook, (surf camp australia) moet je alleen even liken maar dan kun je wel alles zien :)

Na surfcamp gingen we weer terug naar Sydney omdat we zondag 17 november naar Cairns zouden vliegen. We hadden zin om zelf eten te koken dus hadden boodschappen gedaan en wilden gaan koken. Toen we de keuken binnen kwamen was het net een kroeg. Er scheen een afscheidsfeestje te zijn van 2 jongens die al een paar maand in het hostel zaten. We hadden honger dus hebben ons een plekje bij het fornuis toe geeigend en zijn gaan koken tussen de rokende, drinkende en zingende mensen. Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten. Die avond regende het in Sydney, niet alleen buiten maar ook binnen. Het gebouw was zo oud dat het water langs de muren naar beneden kwam. Er zaten allemaal luchtbellen gevuld met water achter het behang en als je er in drukte kwamen er straaltjes water uit. Was echt super grappig om te zien. Gelukkig was onze kamer niet lek.

Zondag vertrok ons vliegtuig om 7u dus zaten rond half 5 al in de taxi. We hebben een goeie vlucht gehad en heb heerlijk geslapen inhet vliegtuig. Toen we uit het vliegtuig stapten zijn we direct door gelopen naar de wc om een hempje en een kortebroek aan te trekken. Het was er zo veel warmer dan in sydney!
We hebben direct onze tassen in de kamer van ons hostel gelegd en zijn daarna naar het zwembad aan de zee gegaan om daar even heerlijk af te koelen.
Maandag 18 november hebben we een trip met de boot naar de barrier reef gedaan. We zijn daar wezen snorkelen en hebben een intro duik gedaan. Het koraal daar was echt super mooi!! We hebben een paar grote zeeschildpadden gezien en mooie apparte vissen. Onder andere nemo! :) het duiken was ook super gaaf. Eerst ging je via een touw naar beneden en daarna moest je je arm in die van de duikinstructeur haken om even te wennen, al gauw daarna liet hij ons los en zwommen we achter hem aan langs een diepe klif aan de rand van het koraal. Super mooi!

Dinsdag 19 november hebben we de uncle brians tour gedaan. We werden om 8u opgehaald met een bus bij ons hostel en zijn naar national park Tablelands gereden. In de bus werd er vanalles verteld over het landschap, dieren, en weet ik veel wat nog meer. We zijn bij 4 verschillende watervallen geweest en hebben een stuk door the rainforest gelopen. Bij elke waterval hebben we gezwommen, van de waterval gegleden, fotos gemaakt en gelachen. We hebben tussendoor een morning tea, lunch en evening tea gehad. Tussen de watervallen door moesten we soms best lang rijden. Om te zorgen dat we niet in slaap vielen hebben we spelletjes gedaan, mochten we op de ramen tekenen met stiften en hebben we keihard met de muziek mee gezongen! Echt een super dag gehad en we waren er pas om 9u savonds weer.

Woensdag 20 november hebben we niet veel gedaan. Ik had wat problemen met mijn australische bankpas maar dat is nu allemaal opgelost. Savonds zijn we op stap geweest. Echt een super avond gehad!

Vandaag hebben we weer niet zoveel gedaan. We hebben een wasje gedaan en even bij het zwembad gelegen. Morgen gaan we met de bus naar townsville. Daar blijven we 1 nachtje en daarna gaan we met de bus naar Airlie Beach. Daar blijven we 1 nachtje slapen en daarna gaan we met de boot naar the white sundays. Ik kijk er echt super naar uit. We blijven daar 2 nachten op de boot slapen en gaan daarna weer 2 nachtjes in Airlie Beach slapen. Ook hebben we alvast een datum vastgelegd voor Fraser Island. Dit gaan we 5 & 6 december doen. Op Fraser zijn geen wegen en moeten we zelf in een 4wd rijden en slapen we 2 nachten op het eiland.
Op dit moment heb ik geen wifi en kan ik mijn verhaal niet online zetten. Als ik tijd heb zal ik er ook weer even wat nieuwe fotos bijzetten.

Cheerz!!

  • 21 November 2013 - 11:03

    Mam:

    Hallo lieve schat
    Jullie hebben een vol programma zo te lezen.
    Heb de plekken waar jullie zijn geweest en naar toegaan op internet opgezocht.
    Wist niet dat het daar zo mooi was,kan me voorstellen dat je volop geniet.Hoop dat het binnenkort lukt om wat foto's op internet te zetten.
    Het vriest hier 's nachts en de auto wilde vanochtend niet starten. Papa kreeg hem uiteindelijk aan de praat. Hoop niet dat de auto last heeft van de kou.
    Heb nu ook een smartphone. Wil je mij toevoegen aan de familieapp. Volgens mij ben jij de beheerder.

    Heel veel liefs en we zien uit naar het volgende verslag.
    luv ye
    Mam

  • 04 December 2013 - 16:58

    Esther :

    hoi Michelle,

    Vandaag je reisverslagen gelezen, klinkt allemaal erg goed!!
    Morgen ga je naar Fraser Island, heel veel plezier nog de komende maanden,
    maar aan de verhalen en belevenissen te zien gaat dat wel goed komen.

    gr. Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Vertrek Amsterdam: 2 November 2013 Aankomst Amsterdam: 9 Maart 2014

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 09 Maart 2014

Backpacken Australië

Landen bezocht: