Nieuw Zeeland, noordelijke eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, noordelijke eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, noordelijke eiland

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na 5 weken gewerkt te hebben in Mildura in de fruitplukkerij is het nu weer tijd om echt vakantie te vieren. Bestemming; Nieuw Zeeland!
Maandag 10 feb zijn Sander en ik in mildura op het vliegtuig gestapt naar Melbourne en vanaf Melbourne zijn we snachts naar Auckland gevlogen. De hele reis verliep soepeltjes totdat we in Auckland aankwamen. Eerst een stempeltje gekregen van de douane en daarna de tassen opgehaald om door de laatste grote tassen controle te gaan voordat we Nieuw Zeeland in konden. De man van de controlle vroeg of ik ook hikingboots mee had. Ik zei ja. Het gevolg was dat mijn hele tas leegmoest, aangezien ze onderaan zaten en ze in het lab gecontroleerd moesten worden omdat ik ze op een farm had gebruikt. Uiteindelijk na even wachten hadden ze mijn schoenen schoongemaakt en konden we weer verder.

Dinsdagochtend zijn we eerst naar het hostel gegaan om in te checken en zijn daarna in een parkje gaan liggen en hebben we wat uurtjes bijgeslapen aangezien we zo goed als een nacht overgeslagen hadden. Woensdag begon de reis pas echt. We hadden vantevoren besloten met de KiwiExperience NZ te gaan ontdekken. Dit is een organisatie waarbij je op de bus en uit de bus kunt stappen op plaatsen waar de bus komt.

Woensdag werden we om 7.15 bij ons hostel opgepikt om naar Paihia te gaan. Na aankomst zijn we samen met Morgan uit Californië met de ferry naar een klein eilandje Russel gegaan en hebben daar genoten van heerlijke biertjes. De volgende dag zijn we weer vroeg vertrokken om een dagtrip te maken naar het noordelijke puntje van NZ, Cape Reinga. Eerst zijn we bij de vuurtoren gestopt en hebben daarna ergens gelunched bij een hele mooie baai. Na de lunch zijn we weer in de bus gestapt om naar de hoge duinen bij het stand te gaan. Hier hebben we sandboarding gedaan (met een bodyboard van een hoge duin afglijden). Dit was super gaaf om te doen! Na het sandboarden zijn we met de bus een heel stuk over het strand, 90 Mile Beach, gereden en als afloop van de dag hebben we fish and chips gegeten in de bus.

Vrijdag 14 februari zijn we weer van Paihia terug gegaan naar Auckland. Onderweg zijn we nog ergens gestopt bij een watervalletje, maar voor de rest stond er niks op het programma. Savonds zijn Sander en ik in Auckland naar een parkje gegaan waar het chinese nieuwjaar gevierd werd. Overal verlichte dingen. Was wel leuk om te zien. De volgende dag zijn we naar Hot Water Beach gegaan. Onze tassen hebben we eerst gedropt in het hostel en daarna zijn we met een schep naar het strand gegaan. Het leuke en speciale aan dit strand is dat je je eigen heet water bad moet maken. Eerst moet je met je voet in het zand voelen naar warme plekken en daarna moet je daar een soort van zwembadje maken.
Na het strand zijn we weer in de bus gegaan om naar Cathedral Cove te gaan. Daar hebben we een kustwandeling gemaakt.

De volgende dag zijn we van Hot Water Beach vertrokken naar Waitomo. Hier hebben Sander en ik Black Water Rafting gedaan. Dit is een activiteit wat onder de grond gebeurd. Het begon met een abseil van 35 meter naar beneden de grot in. Eenmaal in de grot kregen we direct een kabelbaan in de donker. Daarna zijn we in het ijskoude water gesprongen met een tube (grote zwemband) en zijn we stroomopwaarts gegaan door ons voort te trekken aan een touw. Toen we aan het einde van het touw waren moesten we elkaars voeten allemaal vastpakken waardoor we een treintje vormde. De instructeur trok ons voort zodat wij konden kijken naar alle lichtgevende glowworms op de wanden. Heel appart verschijnsel die glowwormen. Het zijn een soortvan larven die vastgeplakt zitten en die lichtgeven. Na het stuk met de tubes gingen we zonder de tubes verder en werd het een soort van canyoning in het donker. Stukken lopen door het water en bij watervallen omhoogklimmen. Een super leuke activiteit!

Na Waitomo zijn we naar Rotorua gegaan. Hier hebben we niks anders gedaan dan door het dorpje te lopen. De volgende dag zijn we met de bus naar Te Puia gegaan. Dit is een plek waar je heel veel geisers hebt. Het rookt aan alle kanten en af en toe spuit er allemaal water en stoom uit een geiser. We kregen hier een rondleiding en hebben ook eigen gekookte eitjes gegeten die gekookt waren in één van de kokende geisers. Na alles gezien te hebben zijn we weer met de bus verder gegaan naar Taupo. In Taupo zijn we 2 nachtjes gebleven omdat er zoveel leuke dingen te doen waren in Taupo. Op de dag dat we aankwamen zijn we direct met de bus naar het skydive bedrijf gegaan om de mensen in te laten schrijven en in groepen te verdelen aangezien meer dan de helft van de mensen in de bus net zo gek waren als mij om voor de lol uit een vliegtuig te gaan springen. Na het inschrijven zijn we naar het hostel gegaan om ons in te checken. Na een paar uurtjes wachten in het hostel was het zover. De limo stond al klaar voor het hostel om ons naar de skydive plek te brengen. Daar aangekomen kregen we eerst instuctievideos te zien en moesten we wat papier werk doen en daarna was het wachten tot je je naam hoorde en je alle uitrusting kreeg. Nadat ik een overal aanhad en de rest van de uitrusting waarmee ik aan de ander vast zat aan had kwam de man die met mij mee zou springen eraan. Hij heette Hans en kwam uit nederland. Dit was wel fijn want nu kon ik gewoon nederlands praten :) Na een hele korte briefing zijn we in het vliegtuigje gestapt en hebben een mooie rondvlucht van 20min gehad om een hoogte te bereiken van 15000ft. Daarna ging het rolluik open en ging eerst Sander eruit en als laatste mocht ik. Super super gaaf!!!! Het gevoel wat je hebt als je eruit springt is echt heerlijk. Daarna had je een vrije val van 60sec. De hebben rondjes gedraaid en gek gedaan voor de camera. Dan komt het moment dat de parachute uitklapt en je kunt genieten van het mooie uitzicht. Wij waren de laatste groep dus hadden mazzel dat we de mooie zonsondergang zagen. Tijdens het rondzweven mocht ik bijna de hele weg zelf sturen totdat we bijna op de grond waren, toen heeft hij het weer overgenomen. Dit was de eerste keer en zeker niet de laatste keer.

De volgende dag zijn we optijd opgestaan om de Tongariro Alpine Crossing te doen. Een wandeltocht van minimaal 19,4 km. De eerste 6,4 km waren goed te doen. Daara had je de optie om verder te gaan met de route van 19,4 km of een extra beklimming te doen van 2,5u om daarna weer verder te gaan met de route. Sander en ik besloten om de extra 2,5u erbij te doen, de Mt Ngauruhoe, wat omschreven stond als extremely dangerous. Achteraf begreep ik heel goed wat ze daarmee bedoelden. De route ging naar de top van een vulkaan en er was geen echte route aangegeven. Alle stenen lagen los en rolde bij elke stap die je zette naar beneden. Het duurde daarom ook bijna 2u om boven te komen. Eenmaal boven was het uitzicht wel echt super mooi en kon je zo de krater inkijken. Na 5 á 10min op de top moesten we weer naar beneden. Dit was echt verschrikkelijk!!! Je moest gewoon recht de berg af. Met je gewicht op je hakken en een soort van skiend naar beneden. Alles gleed onder de voeten weg en ik ben echt wel 100x op me kont gevallen en was er helemaal klaar mee. Na een half uur stond ik einedlijk weer beneden. Nog 4u en 13km te gaan. Dit was af en toe echt afzien. Na die zware klim waren mijn voeten pijn gaan doen en vooral mijn tenen. En dan is 4u bergje op en bergje af geen pretje. Maaaaaarwe hebben het gehaald! Het was wel een super mooie wandeling langs mooie meertjes en vulkanen.

De volgende dag zijn we met de bus van Taupo naar River Valley gegaan. Nadat we aangekomen waren in de lodge waar we sliepen heb ik me omgekleed om te gaan raften. Het water stond veel lager dan normaal dus konden we niet in een normale raft de rivier af en hebben we in 2 persoons rafts geraft. Dit was echt super leuk. De kerel die bij mij in de boot zat vond het allemaal een beetje spannend dus die was het gauw met mij eens toen ik voorstelde dat ik achterin de boot ging zitten om alle comando's tegeven wat hij moest doen. Voorwaards, achterwaard, naar links of rechts leunen of stoppen met peddelen. Sommige stukken waren echt wild. Ik heb me weer even heerlijk een middagje vermaakt.

De dag erna zijn we met de bus naar Wellington gegaan. De laatste stad op het noordelijke eiland die we hebben bezocht voordat we met de boot naar het zuidelijke eiland gingen. Veel hebben we er niet gedaan. We hebben wat rond geslenterd door de stad en zijn naar een gratis museum geweest wat ging over Nieuw Zeeland. Best wel een mooi museum voor een gratis museum. Zondag 23 februari zijn we met de ferry naar het zuidelijke eiland gegaan. Wat we daar gezien en gedaan hebben komt in een volgend verslag..



  • 28 Februari 2014 - 22:51

    Jeanine:

    He Michelle,

    Superleuk om dit te lezen, in gedachten ga ik ook even terug naar onze reis in Nieuw-Zeeland. Door jouw verhaal kan ik het weer even terughalen :-) Was de Tongariro Crossing bij jullie alweer helemaal open? Bij ons was een vulkaanuitbarsting geweest en kon je het tweede gedeelte niet lopen. We konden tot de Esmeralda pools op de helft van de route en dan moesten we dezelfde weg weer terug. Wat gaaf dat je dat skydiven hebt gedaan, ziet er super uit!

    Heel veel plezier nog op het Zuidereiland. Geniet van de Malborough sounds. Als het mooi weer is en de kiwi express gaat nog de sounds op, zou ik dat zeker even doen. Geweldige strandjes heb je daar! Een tip die ik je nog niet ge-appt had, is Kaikoura. Je kan daar met een boot walvissen spotten, echt gaaf! Je hebt nog een paar mooie ervaringen in het vooruitzicht, geniet ervan!

    Liefs Jeanine

  • 06 Maart 2014 - 13:38

    Esther:

    hoi Michelle!

    Leuke reisverhalen en foto's!
    Heel veel plezier nog even daar.

    gr. Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Vertrek Amsterdam: 2 November 2013 Aankomst Amsterdam: 9 Maart 2014

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7468

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 09 Maart 2014

Backpacken Australië

Landen bezocht: