Fraser Island, Brisbane en Byron Bay - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu Fraser Island, Brisbane en Byron Bay - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Brisbane en Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Zo, en nu word het tijd dat ik alles even bijwerk aangezien het nu al 3 januari is en ik nog moet schrijven vanaf 5 dec.

Fraser Island was echt één van de hoogte punten van Australiė. Ik heb daar zulke mooie plekken gezien! S ochtends werden we heel vroeg opgehaald met de bus bij ons hostel in Noosa waarmee we naar Rainbow beach zijn gebracht. Hier moesten we overstappen in de de 4wd waarmee we 3 dagen over een eiland mochten crossen! Op fraser zijn geen wegen aangelegd en moet je overal over het strand rijden en sommige stukken landinwaarts heb je alleen van dat zachte mulle zand. De eerste dag zijn we naar LakeMcKenzie geweest. Dit is een meer met super helder water. Hier hebben we lekker gezwommen en wat mooie plaatsjes geschoten. Onderandere de foto die op het kerstkaartje stond. Aan het eind van de middag zijn we naar ons kamp gereden. We sliepen met zn 6en in een tent die net iets van de grond af stond en lagen op heerlijke dikke matrassen. Dus ons hoorde je niet klagen.
De volgende dag zijn we weer een stuk gaan rijden en zijn we naar Champagne pool gegaan waar we weer heerlijk af konden koelen. Het was echt warm want ondertussen zagen we ook steeds dikkere rookwolken de lucht ingaan van een bosbrand. Nadat we daar een paar uur gelegen hadden zijn we weer verder gegaan naar een soort van heilige plek van de aboriginals, Indian Head. Dit is een soort berg met een hele stijle klif aan de waterkant. Vroeger werden daar mensen vanaf gegooid en geloof mij, dat konden ze niet overleven. Allemaal scherpe punten beneden. Vanaf dit mooie uitzichtspunt hebben we heel veel schildpadden gespot en roggen. Smiddags zijn we naar een creek gegaan. Je kunt het een beetje voorstellen als de wildwaterbaan van centerparcs. Je moet eerst naar boven lopen en vanaf daar ga je et water in. Het water stroomd heel zachtjes maar hier is het de bedoeling dat je op je buik door het ondiepe water gaat en met de stoming mee naar beneden gaat. Nadat we daar ook weer eens een paar uurtjes gelegen en gezwommen hadden zijn we door gegaan naar het scheepswrak, Maheno. Dat is was een schip wat in 1935 gestrand is en er nog een deel van ligt.
De volgende dag hebben we nog een stop gemaakt bij lake Wabby. Dit is een meer aan de rand van steile duinen dat over een aantal jaar niet meer zal bestaan door het zand van de duinen. Hier nog even heerlijk gezwommen en daarna moesten we helaas weer terug naar de veerboot om weer terug te gaan naar het vaste land.. savonds hebben we nog een afterparty gehad met gratis eten en drinkin het hostel in Noosa.

De volgende dag zouden Daniela en ik eigenlijk met de bus verder gaan naar Brisbane alleen waren de plannen tijdens de avond ervoor veranderd. Voor de zoveelste keer kwamen we Max, een duitse jongen, weer tegen. Hij had een eigen auto dus had Daniela gevraagd of we mee mochten rijden met hem naar Brisbane omdat hij ook toevallig die kant op moest. Dit was goed maar alleen als we smiddags een tussenstop in sunshine coast wouden maken om te gaan surfen met 4 Australische jongens die Max had ontmoet. Dit vonden wij natuurlijk geen probleem en zijn smiddags wezen surfen. Aant eind van de middag hebben we onze spullen gedumpt in het hostel en zijn savonds naar het appartement van 2 australiers gegaan waar Max ook bleef slapen. Savons zijn we opstap geweest en hebben ze ons verschillende locale kroegen laten zien ipv elke keer de backpackers kroegen. Het was echt een super avond!
Maandag 9 dec kwam een vriendin van Daniela aan op het vliegveld in Brisbane. Ze hadden in nederland al afgesproken om samen hier vakantie te vieren dus was het voor mij bijna de tijd om alleen verder te reizen en niet met zn 3en verder te gaan. Die middag hebben we met zn 3en heerlijk bij de lagoon in Brisbane gelegen.
De volgende dag had ik afgesproken om met Max naar een national park, the Glass House Mountains, te gaan om daar te gaan wandelen. We zijn eerst naar de toeristinformatie gegaan om te kijken en te vragen wat de leukste/mooiste route is. We zeiden dat we wel van avontuur houden en we wel een uitdsging aan wilden gaan. De man liet ons een route zien en je zag hem denken... 'dat gaan ze echt niet redden en als ik hun was zou ik het niet doen..' maar van die blik hebben we ons niks aangetrokken en zijn we de Tibrogargan beklommen. Het bleek een niveau 5 route te zijn wat de moeilijkste route is. We wouden avontuur en kregen avontuur. Op de meeste plekken was het gewoon bergbeklimmen zonder touw. Iets wat ik echt super vind. Alleen wat Max wel spannend vond. Ik heb me super vermaakt en aan het eind werden we beloond met een super mooi uitzicht!
Savonds zijn Daniela, Ingrid en ik nog op stap geweest om onze laatste borrels samen in Australië te drinken. Ik heb echt een super tijd met haar gehad en gaan elkaar cker in Groningen nog vaker zien.

Woensdag 11 dec ben ik sochtends met de bus naar Byron bay gegaan om daar 4 nachten te blijven. In byron heb ik niet heel veel gedaan. Beetje rondgelopen door het plaatsje, wandeling naar de vuurtoren gemaakt en op het strand gelegen. De eerste avond ben ik met Crystal een australische meid heerlijk uit eten geweest. De dag erna zijn we samen naar Nimbin geweest, een plaatsje 1,5u verderop wat bekend staat als echt hippie dorpje. Weed is daar niet legaal maar word daar wel geaccepteerd en er heerst een heel relaxed sfeertje. Een belgische meid die ik met surfcamp heb ontmoet werkt in de omgeving van nimbin en wou ons wel een rondleiding geven. We zijn daar naar het museum geweest echt heel grappig wat je daar allemaal ziet.
De laatste avond ben ik met 2 engelse meiden van mijn kamer opstap geweest en heb een leuke hillarische avond gehad.
De dag erna ben ik weer met de bus terug gegaan naar Brisbane om vandaaruit naar Adelaide te vliegen waar ik met Sander afgesproken had. In brisbane heb ik nog even heerlijk genoten van de mooie lagoon en ben aan het eind van de dag naar het vliegveld gegaan om daar mijn nacht door te brengen. Het vervelende was dat mijn vliegtuig om 6.10 vertrok en de eerste shuttletrain pas om 5u vertrok. Dus zat er niks anders op. Maar achteraf gezien was het nog niet eens zo verkeerd. Ik heb heerlijk geslapen en aan één stuk door. Toen ik weer wakker werd kon ik zo inchecken en mijn tas wegbrengen en het vliegtuig in.
Eenmaal in Adelaide aangekomen opzoek gegaan naar het hostel en daar mijn spullen neergelegd en maar de stad ingegaan om de tijd te doden en te wachten tot Sander terug was uit Alice Springs.

Voor nu is het wel even genoeg leesvoer, als je er geen genoeg van kunt krijgen kun je het volgende verhaal ook lezen en anders doe je het de volgende keer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Vertrek Amsterdam: 2 November 2013 Aankomst Amsterdam: 9 Maart 2014

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 7465

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 09 Maart 2014

Backpacken Australië

Landen bezocht: