Adelaide, Melbourne, Great Ocean Road - Reisverslag uit Mildura, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu Adelaide, Melbourne, Great Ocean Road - Reisverslag uit Mildura, Australië van Michelle Mulder - WaarBenJij.nu

Adelaide, Melbourne, Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 Januari 2014 | Australië, Mildura

Maandag 16 dec hebben Sander en ik elkaar savonds in de kroeg opgezocht, het was direct heel gezellig en hadden genoeg om bij te kletsen over wat we wel niet allemaal beleefd hadden de afgelopen weken. De volgende dag hadden we besloten om uit te zoeken hoe we de great ocean road wouden bekijken. Wouden we een auto huren en van Adelaide naar Melbourne rijden of de great ocean road zien met een tour? We hebben uiteindelijk besloten om met de bus van Adelaide naar Melbourne te gaan en vanuit Melbourne een auto te huren om the great ocean road te bekijken. Woensdag hebben we de nachtbus naar Melbourne genomen, een rit van ongeveer 10u. In Melbourne aangekomen liepen we met onze dikke tas op de rug opzoek naar een hostel wat nog vrij was. Het eerste hostel dat we probeerde had nog genoeg plaats. Smiddags zijn we naar een travelagent gegaan om zo goedkoop mogelijk een auto te huren voor 8 dagen. De goedkoopste optie was een auto met een tent op het dak. Het zag er wel grappig uit en het leek ook een prima autootje dus hebben maar direct geboekt. Nadat we de auto geregeld hadden wouden we wel wat van de stad zien en zijn we de Eureka Skydeck gaan bekijken. We zijn met de lift naar de 88e verdieping gegaan. De lift ging 9m per seconden dus we waren zo boven. Boven een lekker biertje gedronken op niveau ;)

Vrijdag 20 dec begon onze roadtrip met eigen auto naar the great ocean road!! Rond een uurtje of 3 hebben we de auto opgehaald en zijn we vertokken. Onderweg ff boodschapjes gedaan bij een grote supermarkt en gaan! De eerste dag was het bewolkt maar dat nam niet weg hoe mooi alles was!! De weg loopt parralel langs de kustlijn met super mooie rotsformaties. Sander reed en we zijn bij elk mooi plekje gestopt waar het maar kon. Savonds hebben we onze tent uitgeklapt en hebben op een camping in Lorne geslapen. Savonds begon het al met regenen en het is de hele nacht door gegaan. We hadden het echte camping gevoel al gauw te pakken. De tent maar nat ingeklapt en maar weer in de auto gestapt op naar de Erskine Falls. Ondanks dat alles zo nat was was het daar super mooi. We hebben beneden aan de waterval nog een stukje langs de rivier gelopen. Smiddags ergens gebruncht. Een lekker eitje met bacon gebakken op ons mooie gasstelletje onder een afdakje op een picknickarea. Daarna de auto weer in en onderweg nog op wat plekken gestopt. Savonds hebben we op een camping gestaan in Apollo Bay. De dag ernaar heb ik gereden. Ook die dag zijn we op verschillende plekken onderweg gestopt. Toen ik de afslag naar nog een waterval zag ben ik die weg ingeslagen. Allemaal super leuke scheurweggetjes en haarspeldbochten. Eenmaal aangekomen en uit de auto liepen we naar het punt waar het pad zou moeten beginnen. De doorgang was afgesloten en er stond een bordje dat je daar niet inmocht. Natuurlijk kunnen Sander en ik niet lezen in het engels en zijn we het pad gaan volgen. Al snel heb ik Sander voorop laten lopen om alle spinnenwebben voor mij weg te laten halen. En te waarschuwen voor een overstekende slang. Onderweg kwamen we er wel achter waarom deze weg eigenlijk afgesloten was voor toeristen. Een bruggetje wat over het riviertje zou moeten gaan is jaren geleden meegesleurd door een storm. De brug is met beton en al verplaatst maar dit liet ons er niet van weerhouden om door te gaan. We waren wel nieuwschierig hoe de waterval eruit zal zien. Wij over de brug geklautert naar de overkant en verder gegaan. Eenmaal bovenaan de waterval aangekomen hebben we wat fototjes gemaakt, maar wat is er mooier dan een plaatje van onderaan de waterval. Ik voorop om te kijken waar we het beste naar beneden konden. Al snel werden voor dit idee gestraft doordat ik vol op me kont een stukje naar beneden gleed in de vieze dikke bagger! Dit was het begin van een fantastische pechdag voor Michelle Mulder!
Terug bij de auto direct omgekleed en weer in de auto gestapt. Ergens in de omgeving zat een klimpark waar ik natuurlijk even een bezoekje wou brengen. Wij ernaartoe gereden, auto geparkeerd en vanaf de parkeerplaats ongeveer 500m gelopen naar de ingang. Bij de kassa zagen we dat het 115 dollar koste en daar hadden we niet zoveel zin in dus zijn we weer terug gelopen naar de auto. Terug bij de auto wil ik de auto open doen en heb ik alleen nog maar de sleutelbos zonder autosleutel eraan in mijn hand. Jahoor je leest het goed. Michelle was de autosleutel van de huurauto kwijtgeraakt.. Er zat niks anders op dan terug te lopen en te zoeken naar de sleutel. De hele weg weer terug gelopen naar de kassa en natuurlijk de sleutel niet gevonden. Toen maar zown miep achter de kassa gevraagd of er een sleutel was gevonden en dat was niet het geval. Even later kwam er een beetje een vreemde kerel die daar werkte naar ons toe en wou wel meelopen richting de auto om mee te helpen zoeken. Toen we halverwege waren bukte een man voor ons om wat van de grond te pakken. Jaaaa dat was onze sleutel! Dus konden we weer verder. We vonden dat het wel eens tijd werd om een gratis camping op te gaan zoeken en hebben uiteindelijk in Johanna geslapen op een gratis camping in de duinen aan zee. We waren er al redelijk optijd en hebben een mooie wandeling over het strand gemaakt en een paar biertjes en een zak chips meegenomen. De hele dag was het bewolkt maar het begon steeds meer op te klaren en hebben heerlijk van het avondzonnetje genoten. Op het eerste stuk had je hele mooie rotsen en wilde ik nog een mooie foto terwijl ik aan een klein rotsje hing. Sander stond klaar om een foto te maken en net nadat de foto gemaakt was brak de rots af en viel ik alweer op mijn kont.. Verder zijn er geen pechdingen gebeurd die dag.
De volgende dag was het dan zover dat we de 12apostelen gingen bekijken. Het was een beetje bewolkt maar super rustig en hebben heel wat plaatjes geschoten. Daarna nog een stukje verderop gestopt waar ook hele mooie rotsformaties waren en zijn daarna doorgereden naar het national park, the Grampians. Een super mooi natuurgebied. Hier weer een gratis camping, Jimmy Creek, gevonden en onze tent weer uitgeklapt. Heerlijke maaltijd gekookt op 1 gasstelletje met 1 pit, ravioli met carbonara saus. Was prima te doen maar je hebt geduld nodig. Het was wel gezellig want de kangaroos huppelden gezellig langs. Sochtends deden we de tent open en toen waren ze ook alweer vrolijk aant huppelen. Die dag ook weer wat watervalletjes gezien en mooie uitkijk punten. Waaronder Balconies lookout. Daarna doorgegaan naar de MacKenzie Falls. Die waren echt super mooi! Aan het eind van de middag zijn we weer opzoek gegaan naar een gratis camping en hebben op Plantation campingground geslapen. Savonds hebben we heerlijke pannenkoeken gegeten :)
De volgende dag wouden we weer even naar de 12 apostelen om zonnige fotos te maken van de 12 apostelen omdat de hele dag de zon al scheen. Eenmaal daar gekomen wisten we cker dat we niet de enige waren en dat iedereen vrij was. Owja het was eerste kerstdag. Toch maar geprobeerd om door de mensenmassa heen te komen, snel paar fotos gemaakt en daarna weer gillend weg gerend. De auto in. Uiteindelijk een camping gevonden op een oud sportveld. Hier geprobeerd van onze heerlijke kerstmaaltijd te genieten maar dit werd al snel verpest door allemaal irritante vliegen die overal zitten. We hebben onze vlees gewoon in de auto op moeten eten om even rustig te kunnen eten. 2e kerstdag hebben we op een camping in Apollo Bay geslapen. Onze 2e kerstdag maaltijd was een stuk beter. Heerlijk lamsvlees met saus en pasta gegeten. Moet zeggen dat het wel heel raar was en dat ik niet echt het kerstgevoel had zonder familie en vrienden.. De volgende dag was het alweer zover dat we de auto weer in moesten leveren..

Eenmaal weer terug in Melbourne hebben we eigenlijk niet veel gedaan. We zijn opzoek gegaan naar werk en elke dag beetje in het park gelegen in de zon. Zondag hebben we nog een bezoekje aan de Hillsong church gebracht. We waren allebei wel benieuwd hoe dat hier gaat. Maandag zijn we naar Sea Life Melbourne geweest. Was leuk om te zien. Oudjaarsdag hebben we een beetje in het park gehangen en savonds hebben we het vuurwerk bij de rivier in Melbourne gezien. Wat echt wel heel mooi was met alle vuurwerk vanaf alle gebouwen. Heel bijzonder maar wel een heel zwaar momentje voor mij. Volgend jaar toch maar wel weer met vrienden! Nieuwjaarsdag niks gedaan. Het regende die dag ook dus je kon ook niet even lekker nssr buiten..
En toen was het 2 januari. De dag dat Sander en ik naar Mildura zijn gevlogen om daar te werken. Eenmaal aangekomen op het vliegveld werden we opgehaald door Don en Lucia. Don is de baas en Lucia regeld mensen voor hem om te werken. Toen we aankwamen bij allemaal caravans zei lucia: kijk dat is jullie caravan. Sander en ik keken elkaar aan en dachten waar zijn we nu weer beland. Al snel hoorden we dat er niet elke dag werk is hier. Ze zijn afhankelijk wanneer een boer hun belt en dan regelen zij mensen die die dag erna gaan werken. Het nadeel is dat je niet voor 22u weet of je de volgende dsg moet werken ofniet. Vandaag, 3 jan, was er geen werk voor ons dus hebben we heerlijk uitgeslapen en wouden smiddags wel wat doen dus zijn we maar verjaardags inkopen gaan doen. We zitten hier heel ver van alles af en de zichtstbijzijnde supermarkt is anderhalf uur lopen. We hebben onze beweging voor de komende paar dagen alweer gehad. En nu maar afwachten wanneer we kunnen werken..

Morgen ben ik jarig!! Ben benieuwd of ik me wel jarig ga voelen. Wel gekke gedachten, jarig zijn terwijl het 30 graden is. 1x in de week is er hier een bbq en die is op zaterdag dus ga bbqen met mijn verjaardag :)

Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij. Heeft toch wel beetje zo zijn voordeel als je een dag niks te doen hebt.. Elk nadeel heeft zn voordeel maar zou wel graag beginnen met werken.

Heel veel liefs en iedereen alsnog een heel gelukkig en gezond 2014!!!

• 04 Januari 2014 - 15:16

Daniela Altena:

Heel lieve Michelle,

Als eerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Hopelijk heb je er een beetje van kunnen genieten :-).
    Heel erg leuk om je reisverslagen te lezen. Blijf ik zeker doen.
    Voor mij zit het er helaas al weer bijna op. Geniet nog van de rest van je tijd in Australië en als je terug bent gaan we ff flink stappen en biertjes drinken in Grunn (en onze soepele dansmoves doen natuurlijk) :-P.

Liefs Daniela